Treceți la conținutul principal

Pictura cu sfoară

Dragoș Toma

Teodora Capotă

Sofia Budureanu

Rebeca Răileanu

Maia Stoica


       Instrumentul pe care îl folosim este sfoara. Putem picta și cu mai multe sfori din bumbac.

    Sfoara se manevrează fie prin tragere și presare între două coli de hârtie, fie prin răsucire, fie prin atingere delicată pe suprafața de lucru. Sfoara are rol de a împrăștia culorile pe hârtie. Se pot folosi simultan mai multe sfori, îmbibate în culori diferite.

     Ce ne propunem?

 - Încurajarea experiențelor noi, cu alte instrumente decât cele clasice (pensula);

- Adaptarea la situații noi;

- Exprimarea gândurilor și emoțiilor;

- Încurajarea luării deciziilor, concentrarea pe procesul de lucru sau „cum”, mai mult decât pe conținut sau „ce”.

- Dezvoltarea gândirii abstracte;

- Să înțelegem că linia și pata de culoare au expresivități noi, neașteptate în lucrările noastre, atunci când schimbăm tehnica de lucru;

     Materiale necesare: culori tempera/guașă; bucăți de sfoară din bumbac (lungimi de 30-40 cm); coli de hârtie format A3; paleta pentru amestecul culorilor; clești de lemn

Sforile se pot manevra mai ușor de către copii cu ajutorul cleștilor (de rufe), iar bețișoarele de urechi ajută la îmbibarea mai rapidă a sforilor cu vopsea.

     Variante de pictură cu sfoară:

-  realizarea unei imagini în oglindă, prin tragere și presare a sforilor în interiorul foii format A3 după ce aceasta a fost îndoită.

- pictura delicată cu sfoară legată de un bețișor, folosită drept pensulă. Sfoara este plimbată pe suprafața colii de hârtie.

    Tehnica picturii cu sfoară stimulează și angajează mintea într-un proces de descoperire a imaginilor trasate de neobișnuitul instrument. Într-o următoare etapă putem interveni cu alte puncte, linii, pete de culoare în compoziția neconvențională, putem interpreta ceea ce am obținut.

Nivel de studiu: începători

Felicitări, tuturor copiilor pentru lucrările realizate! 

Comentarii

Etichete

Afișați mai multe

Postări populare de pe acest blog

Tema săptămânii: Contrastul culorilor în sine

       Contrastul culorilor în sine apare prin juxtapunerea (alăturarea) tentelor de culori pure (culorile primare și culorile binare). Subiectul plastic: „Pisica”  Henri Matisse Franz Marc   Franz Marc Franz Marc Paul Klee Pablo Picasso Pablo Picasso Nivel de studiu: începători, avansați Sursa: google.com / Images

Arta abstractă - puncte, linii, forme spontane

Motive tradiționale românești

Elemente de limbaj plastic în natura statică

 

Natura statică

 

Nuanțe și tonuri - Culorile reci

Motive populare românești

 

Materiale și instrumente

  Bloc Desen  - greutate minim 160 gr/cm2 (Pigma) Format  A 4  pentru grupa de vârstă 5 ani; format  A3  pentru grupele de vârstă 6,7, 8....19 ani Carton pânzat 20/20 cm, 20x30 cm ; pânze grunduite pe șasiu opțional Tehnici de apă: Acuarela -  pigment sub formă de pastille (Pictor, Colibri, Daco, STAEDTLER, MAIMERI BLU) Guașa -  pigment la tuburi (Daco) Tempera -  pigment la tuburi (Daco, STAEDTLER); Tempera solidă (sub formă de batoane) Acril  - pigment la tuburi- pentru avansați, grupele de vârstă mare (Daco, RAFAELO ACRIL, Policolor) Albul va fi folosit în cantitate mare! Vă rog să vă asigurați de fiecare dată la cerc că există albul în paleta de culori, și că tuburile, paleta sunt curate. Se poate cumpăra albul separat (20 ml, 50 ml, 500 ml). Albul de titan are putere mai mare de acoperire. Pensule  cu fibre moi cu păr natural sau sintetic, subțiri și groase, cu vârf ascuțit, rotund, “cioc de rață – filbert”, mărimi între 0 și 16, sau pensule late nr. 25 Pal

"ÎNVINGATOR PRIN ARTĂ"

Materialul VIDEO pe care l-am prezentat in concursul de la IAȘI. Rezultatele vor veni la sfârșitul lunii noiembrie. Succes!

GANDAC- pata spontană, pata elaborată