Ceea ce facem împreună, crește într-un ritm ce este în relație cu Natura, cu Sărbătorile Pascale pe care le așteptăm. Ritmul vieții umane corespunde ritmului vieții naturale. Acestea nu pot fi separate și delimitate. Suntem copiii Naturii. Trăim bucuria Învierii Domnului Iisus Hristos odată cu începutul primăverii. Astfel că, înfloresc copacii în natură, înfloresc și în lucrările noastre.
Am sugerat în filmul scurt anterior folosirea formei perfecte, oul, într-o repetiție pentru realizarea unei alte forme (copacul cu frunze ovale) sau a unei compoziții.
Vă prezint un exemplu de identificare a formei ovale în desenarea unui iepure. Înțelegând principiul, putem desena cu ușurință și alte animale.
Vă prezint un exemplu de identificare a formei ovale în desenarea unui iepure. Înțelegând principiul, putem desena cu ușurință și alte animale.
Brâncuși spunea că oul este „maica tuturor formelor”. Oul a fost și este centru de interes în mitologie, literatură, arte vizuale, știință. Forma purtătoare de viață este un simbol al regenărării, al reînoirii periodice a naturii, al veșniciei prin repetiție. În miturile universale, creearea și organizarea lumii are un prototip, Oul Cosmic.
Exteriorul și interiorul formei are suprafațe sinuoase, linii line, ordonate și armonioase. Căutând perfecțiunea, creatorii au privit Oul ca sursă permanentă de inspirație.
Următoarele lucrări, studii în creion și culoare a unor organizări de forme geometrice spațiale au integrate și câte o formă ovoidală. Noțiunile teoretice se referă la redarea volumului, a umbrei și a luminii.
Studiul în creion ne ajută să înțegem cum putem reda volumul în culoare, folosind albul, negrul și culorile de pământ.
detaliu
Susțin libertatea voastră de creație și vă apreciez pentru participarea la cerc. Mulțumesc!
Studiile de valorație sunt sugestii de lucru pentru copiii din grupele de avansați și performanță.
Recomand articolul: https://www.citate-celebre-cogito.ro/oul-cosmic-intre-cosmologia-moderna-si-miturile-universale/
Lucrările și tehnoredactarea sunt realizate de prof. Mihaela Brumar.
Comentarii